Mindy Smith - What Went Wrong

3rd「Stupid Love」(09) から " What Went Wrong " を私訳

3rd「Stupid Love」(09) から " What Went Wrong " を私訳。悩むこと、考えることは良いことだけど、強すぎる気持ちって何かを壊してしまうからホドホドにってのが良い。Mindy Smith が歌うこの曲の歌詞はシリアスだけど、メロディーがサクサクしていて明るいのが救いになっているように思えます。リズム感がよくてシンプル。そして前向き。飾りっ気のないのが魅力。

" What Went Wrong "

Looking for a way to fill my day
充実した一日の過ごしかたを見つけたい
I drink a little to dull the pain
私は痛みを和らげたくて少し飲んだけど
But I feel the same
気持ちは休まらない

So I go to the kitchen for another round
私はもう少し飲みたくて台所に向かった
Drink every drop hoping that I'll drown
口にする一滴一滴が気持ちを紛らわせてくれ
And hoping I'll be found
そのうち何か見つかる気がした

And here I am all alone
ここで私はひとりきり
Even if I ran away from home
もし家から逃げ出したとしても
It won't change what went wrong
それは間違いを正すことにはならない

I stumble into bed and think about the past
ベッドに転がり込んで過ぎたことについて考える
I'm still wondering why it didn't last
いろいろ思い巡らせても分からないまま
Why I failed the test
どうしてテストに落ちたのか

I gave it all I had but it was not enough
私は全てに満足していたけど、十分じゃなかった
It didn't make me strong it didn't make me tough
それは私を強くしなかったし、タフにもならなかった
It's just stupid love
まるで独りよがりの恋

And here I am all alone
ここで私はひとりきり
Even if I ran away from home
もし家から逃げ出したとしても
It won't change what went wrong
それは間違いを正すことにはならない

It ended sad and it ended cold
思い込みは悲しみと心細さを終わらせ
Couldn't win still I didn't fold
私は勝つことは出来なかったけど滅入らなかった

And here I am all alone
ここで私はひとりきり
Even if I ran away from home
もし家から逃げ出したとしても
It won't change what went wrong
それは間違いを正すことにはならない

What went wrong...
何がいけなかったんだろ...
What went wrong...
何がいけなかったんだろ...


関連記事


リンク


2012/04/24      2000 M Mindy Smith