Sarah Blackwood - Drowning

1st「Way Back Home」(09)から " Drowning " を私訳

1st「Way Back Home」(09)から " Drowning " を私訳。この曲は Sarah Blackwood が所属しているバンド The Creepshow の活動の合間に出したソロ・アルバムに収録。バンドの時とは趣が変わって、アコースティックな音にシリアスで悲しい歌詞を綴っています。それが結構「独特の影」を纏っているのだけど、ただ暗いと切り捨てるには深い内容。彼女の世界観が好みなら他のバンドとのコラボ作品やカバー・ソングも聴いてみると、より浸れます。
 
" Drownig "

Got a bottle of whisky in my hand I'm gonna chase that devil for as long as I can and I know, that kind of love will make a grown man cry
この手にはウイスキーの瓶が握り締められ、自分がまだその悪魔を追い続けるつもりなのを私は知っている。そんな女に愛を捧げても自分が泣くだけなのに

Well it's hard on your head when every day is a bet on how long it'll take you just to get out of bed and I know, that kind of love will make a grown man cry
ベッドから抜け出すのにもあなたの手を借りなければならず、日々どれくらい続くのだろうとあなたを悩ませていたのを私は知っている。そんな女に愛を捧げても自分が泣くだけなのに

Oh and I've, been drowning in love
そんな私は愛に溺れていたことがある
Oh and I've, been drowning in this love
そんな私はひとつの愛に溺れていたことがある
Oh and I'll, be drowning in this love until the day that I die
そして私はこの愛に溺れ続けていくだろう、私が死ぬ、その日まで

I had to confess that I had stirred up a mess and that at being your girl I hadn't been the best and I know, that kind of love will make a grown man cry
混乱して当り散らしたことを懺悔しなければならず、あなたの彼女でいても自分から何かしたことがないのを私は知っている。そんな女に愛を捧げても自分が泣くだけなのに

And all because of this you said I pushed to the edge and then I stood right there and ripped your heart from your chest and I know, that kind of love will make a grown man cry
あなたが「あの時、僕が追い詰めたのが原因なんだ」と言った時、その場に立ち尽くしたあなたの胸の奥にある気持ちを引き裂いたのを私は知っている。そんな女に愛を捧げても自分が泣くだけなのに

Oh and I've, been drowning in love
そんな私は愛に溺れていたことがある
Oh and I've, been drowning in this love
そんな私はひとつの愛に溺れていたことがある
Oh and I'll, be drowning in this love until the day that I die
そして私はこの愛に溺れ続けていくだろう、私が死ぬ、その日まで

You had every right to walk away without turning around
あなたが振り返らずに歩き去って当然のことを私はしてきた
And the days go by so slowly but the years keep sneaking around
そして年月はゆっくりと過ぎてゆけども、私の心にはずっと影が差している
Every chance I had to say I'm sorry well I just choked it down
いつでも機会があれば、感情を抑えて謝らなければいけない
Never really had the guts to tell you baby,
あの時どうしても話す勇気が持てなかったから
I still want you around
今もあなたを探しまわっている

Oh and I've, been drowning in love
そんな私は愛に溺れていたことがある
Oh and I've, been drowning in this love
そんな私はひとつの愛に溺れていたことがある
Oh and I'll, be drowning in this love until the day that I die
そして私はこの愛に溺れ続けていくだろう、私が死ぬ、その日まで


 関連記事


リンク


2012/04/22      2000 C The Creepshow