The Hillbilly Moon Explosion - My Love for Evermore

Hillbilly Moon Explosion の " My Love for Evermore "

Hillbilly Moon Explosion の " My Love for Evermore " (12) を私訳。

この曲には Demented Are Go の Sparky が加わり、相変わらずの濁った声とクセの強い歌い方を聴かせてくれます。それだけにいつもの Hillbilly Moon Explosion のポップ成分は音と歌詞共に控えめでこの曲は全体的にアダルトな出来栄え。製作されたPVもドラマ仕立で構成されていて、デヴィッド・リンチ アキ・カウリスマキ  の映像に近い味わいを持っています。ただ歌詞だけを読むと意味が見えにくいのが難点・・・。
 
" My Love for Evermore "
(feat. Sparky from Demented Are Go)

I'd like to pack this in, and take you to the stars
荷物を詰め込み終わったら、お前をスターズへ連れてってやる
we’ll eat at fancy restaurants and drive in fancy cars
小奇麗なレストランで食事をして、派手な車を運転する
We tried our luck, we made a buck, so lean back have some fun.
俺達は運を試し、度胸を示し、ちょっと粋がって楽しみたかったのさ
(Oh yes my love, but first just this last one.)
(まさにその通りね、でもこれが最初で最後になるわ)

We stood on a cliff in a starless night
俺達は星のない夜に崖の上に立っていた
I held your hand in my mine...
お前の手は俺だけが握っていいもの...
so stand by me with all your heart,
俺にとってお前は心の支えなんだ
I need you by my side
だから傍にいておくれ

Over the river is cold and black
冷たく黒い川を渡って
and the bottom is a long way down
底へ底へと堕ちて行く
(another one, going underground...)
(別の人生を求め、犯罪に手を染めた...)
Why can't we cut the ropes and let that poor fool go..
なぜ俺達は安定した生活に未練を残したまま、愚かな真似をしたのか..
(Don't you go getting weak on me, not when i need you so.)
(あなたは弱みを見せたくなかったのよ、私があなたを必要としていないから)

We stood on a cliff in a starless night
俺達は星のない夜に崖の上に立っていた
I held your hand in my mine...
お前の手は俺だけが握っていいもの...
so stand by me with all your heart,
俺にとってお前は心の支えなんだ
I need you by my side
だから傍にいておくれ

Dont lose your step, now we're almost there
足元に気をつけて、すぐそこだから
go wash Your face, and comb your hair
あなたは顔を洗い、髪を梳いている
So trust me now, believe in me
自分を信頼するの、自分を信じるのよ
forever more your love, you have pledged to me.
「お前への愛は永遠だ」と、彼は私に誓ったんだから

We stood on a cliff in a starless night
私達は星のない夜に崖の上に立っていた
I held your hand in my mine...
あなたの手は私だけが握っていいもの...
so stand by me with all your heart,
私にとって、あなたは心の支えなの
I need you by my side
だから傍にいて欲しいのよ

We'll stay at home and call this day our own,
ようやく家に辿り着き、この長い一日が終わりを告げた
listen to a record and watch a candle burn
俺がレコードを聴きながら、ロウソクの炎を見ていると
I'm feeling kind of drowsy
無性に眠たくなってきて
there's blood on the floor.
床の上を見ると血が滴っていた
And when I'm gone you still will have my love forevermore
このまま俺が逝ったとしても、永遠にお前を愛し続けるだろう
..

My Love, Forevermore
愛しの人よ、永遠に


PVに出てくる車とレストランを捜してみました

車は1967年型 マーキュリー・クーガー
1967年型 マーキュリー・クーガー
1967年型 マーキュリー・クーガー
1967年型 マーキュリー・クーガー
1967年型 マーキュリー・クーガー

歌詞の中にあったレストラン「スターズ」
同名のレストランは幾つかあったのだけど
この年代から経営しているとこと言えば、ここ  しかない。

関連記事


リンク


2012/09/09      2010 H The Hillbilly Moon Explosion