The Weepies - I Was Made For Sunny Days

4th「Be My Thrill」(10) から " I Was Made for Sunny Days " を私訳

4th「Be My Thrill」(10) から " I Was Made for Sunny Days " を私訳。
The Weepies は Deb Talan (女性) と Steve Tannen (男性) によって2001年に結成されたフォーク・デュオ。元々ふたりはソロ活動をしていたのだけど、互いにファンだっということもあって親交を深め、やがて結婚に至ったそうです。だからかも知れないけど彼女達が書く恋の歌は等身大っぽい表現が多く、まるで友達の馴れ初めを聞いているかのような雰囲気。


" I Was Made For Sunny Days "

I went to the market
私が買い物に行ったとき
though it was threatening rain
とんでもない大雨が降ってきたから
I was late to the station
お陰で駅に着くのが遅れて
so I missed that train
電車に乗り損ねてしまった
And the streets filled with umbrellas
通りを眺めると沢山の傘で覆われていて
and we all looked the same
そこにいた全員が同じに見えた
But I'm the one who's waiting
でも、私も誰かを待っている一人
'til the sun comes out again
また太陽が顔を出してくれるのを待ってる一人

I was made for sunny days
私、ずっと笑顔を心がけていたのよ
I made do with grey, but I didn't stay
悩んだこともあったのよ・・・なんとかなったけどね
I was made for sunny days
ずっと笑顔を心がけていたのよ
And I was made for you
それは、あなたに会った時のため

Found a book you gave me
あなたがくれた本で見つけたわ
When we were first in bloom
はじめて自分を出せる所だと
When I thought that you might save me
その時思ったの、あなたが私を救うかもって
from the dark side of the moon
この冷たく暗い月の裏側から
Instead we both went walking
これからは、ふたりで散歩に出かけるから
through the shadows and the gloom
暗いところがあっても、もう平気
And we never did stop talking
お喋りが止まらない、私達
And you still light up the room
部屋の明かりは、まだ消えそうにない

I was made for sunny days
私、ずっと笑顔を心がけていたのよ
I made do with grey, but I didn't stay
悩んだこともあったのよ・・・なんとかなったけどね
I was made for sunny days
ずっと笑顔を心がけていたのよ
And I was made for you
それは、あなたに会った時のため

Oh, the nights are longer
夜はとっても長いけれど
Oh, you make me stronger
あなたは私を強くしてくれ
And the late light lingers on the grass
柔らかい明かりで草原の彼方を照らしていてくれる
And the nights are dark but then they pass
だから暗い夜でも、明かりが導いてくれるの
They don't seem so deep
私達なら、やっていけそうです
I'm still losing sleep but I don't mind,
私、まだ眠る気になれないけど、気にしない
no I don't mind
んーんー、気にならない

Got you a winter jacket
あなたにジャケットを手に入れた
that our baby wears around
赤ちゃんの服もいろいろ揃えたけどね
And we chase him through the springtime
私達は春のひと時に、彼を追いかけるけど
and the sleeves drag on the ground
彼の袖は地面の上で引きずられてる
And every hour we're working
私達は彼の世話で駆け回ってるから
and work and play are bound
今までの、ふたりではいられないけど
And every day is Sunday
毎日が日曜日に感じられます
'cause the sun comes dancing down
だって、太陽が下りて来て踊っているから

I was made for sunny days
私、ずっと笑顔を心がけていたのよ
I made do with grey, but I didn't stay
悩んだこともあったのよ・・・なんとかなったけどね
I was made for sunny days
ずっと笑顔を心がけていたのよ
And I was made for you
それは、あなたに会った時のため

I was made for sunny days
私、ずっと笑顔を心がけていたのよ
I made do with grey, but I didn't stay
悩んだこともあったのよ・・・なんとかなったけどね
I was made for sunny days
ずっと笑顔を心がけていたのよ
And I was made for you
それは、あなたに会った時のため


関連リンク


リンク


2013/03/07      2010 The Weepies W